Klantverhaal

Gezondheidscentrum West

"Onze praktijk kan niet meer zonder Bellen met Lotte."


Gezondheidscentrum West is gelegen in Emmeloord en bestaat uit een samenwerkingsverband tussen drie solopraktijken. Sinds maart 2020 is Gezondheidscentrum West overgegaan op Bellen met Lotte inclusief de HIS koppeling. We vragen praktijkmanager Natascha de Jong naar haar ervaring.

Waarom Bellen met Lotte?

Begin 2020 waren we op zoek naar een bedrijf dat ons kon ondersteunen in telefonie & ICT. We kwamen uit bij Cobbler, omdat zij beiden onder een dak hebben. 
Cobbler voor de ICT en zusterbedrijf Bellen met Lotte voor de telefonie. Dat leek ons handig in geval van storing of vragen. Zij waren op dat moment bezig met het opstarten van een pilot voor Bellen met Lotte en stelden ons voor om hieraan deel te nemen. De inhoud van het pakket sprak ons aan, dus zijn we ingestapt. 

Hoe is de pilot bevallen? 

Zoals het kan gaan bij een pilot, stak na twee weken de eerste kinderziekte de kop op. We liepen vast, omdat Bellen met Lotte ingericht was op een solopraktijk. Wij hebben als gezondheidscentrum echter drie praktijken onder één dak. Dat hebben ze direct opgepakt en doorontwikkeld. Sinds juni werkt alles naar volle tevredenheid. 

Heeft Bellen met Lotte jullie tijd opgeleverd? 

Enorm veel! Dat lijkt misschien overdreven, maar wij hebben drie huisartsenpraktijen, ruim 8000 patiënten en op een normale maandag krijgen we zo’n 250 telefoontjes binnen. Door de koppeling met HIS is dat sinds de invoering 250 keer één druk op de knop om het dossier te openen. 

Voorheen moesten we vragen naar de geboortedatum, de naam en in sommige gevallen meerdere keren. Door invoering van dit systeem hoeft dit allemaal niet meer. In één oogopslag zien we alles wat we nodig hebben. Hierdoor besparen we zeker een halve minuut per gesprek. Dat is echt heel veel. 

Daarnaast heeft de koppeling fouten bij het terugbellen gereduceerd tot nul. Een verkeerd cijfer intoetsen is immers zo gedaan. We werken hier met zeven assistentes en allemaal zijn we even enthousiast over het systeem. Een heel enkele keer loopt het even vast en moeten we opnieuw inloggen. In die paar minuten mis je het systeem gelijk. Gek hoe snel je kunt wennen aan een stukje techniek. 

Meer voordelen? 

Ja; herkenning. We zien via het pop-up scherm wie er belt. Stel dat ik een patiënt ’s ochtends al heb gesproken, dan zie ik dat in het scherm en neem ik dit telefoontje zelf aan. Dat is prettig voor de patiënt, omdat ze het niet opnieuw uit hoeven te leggen. En fijn voor mijn collega’s, omdat ze er niet ‘in hoeven te duiken’. Het systeem maakt ons werk zoveel makkelijker en georganiseerder. 

Is Bellen met Lotte de investering waard? 

Absoluut! Toen het na twee weken begon te haperen dacht ik wel even ‘waar ben ik aan begonnen’, maar door de proactieve houding van Cobbler/Bellen met Lotte en het gebruiksgemak nu zijn we helemaal om. Het levert vooral veel plezier op en eerlijk is eerlijk: we kunnen niet meer zonder.  

Telefonie-voor-gezondheidscentrum-klantverhaal
Natascha de Jong
Gezondheidscentrum West

Demo aanvragen

Meer klantverhalen >>