Klantcase
Huisartsenpraktijk Medi-Mere
Almere - 5 huisartspraktijken Producten/diensten:
- 30.000 patiënten - Juvoly

'Minder administratie, meer menselijk contact
Medi-Mere mocht als allereerste huisartsenpraktijk van Nederland de Juvoly-integratie van Bellen met Lotte uitproberen. Met 30.000 patiënten, verdeeld over 5 huisartsenpraktijken, was dit een welkome innovatie voor Medi-Mere. Zo kunnen zij de administratieve last op het communicatiecentrum, waar alle patiëntenvragen binnenkomen, verminderen. Dat geeft rust én meer werkplezier. We spreken Annabelle, tactisch manager, en Mirte, regie-assistente op het communicatiecentrum bij Medi-Mere.
Voor Annabelle Wit was de overstap naar de Juvoly-integratie een logische keuze: ‘’We merkten dat de druk in de zorg toeneemt. Op administratief gebied komt er steeds meer bij kijken, terwijl dat niet de hobby is voor veel van onze medewerkers. Je gaat de zorg in om patiënten te helpen. Dan kunnen de administratieve werkzaamheden, voelen als een onnodige ballast.’’
Meer focus op de patiënt
Daarnaast vindt Medi-Mere het belangrijk om de patiënt voorop te stellen. ‘’Met Juvoly hebben we meer tijd om onze patiënten te woord te staan en om goed te luisteren. Ik merk dat de druk er voor mezelf en collega’s af is, omdat je weet dat je na het gesprek niet nog een hele lading typewerk hoeft af te ronden. Dat geeft rust,’’ geeft Annabelle aan. Ze is dan ook blij dat ze zijn overgestapt. ‘’De samenwerking met Bellen met Lotte was daarin heel fijn. Een vast contactpersoon heeft ons door de hele integratie heen geholpen. Als we ergens tegenaan liepen, werd dit direct opgepakt op een hele laagdrempelige manier. We hebben nog steeds goed contact via de app.’’
Ook Mirte is zeer tevreden over de pilot met Juvoly: ‘’In het begin was het natuurlijk even zoeken, maar de overstap ging soepel. We kunnen nu veel meer de focus leggen op het gesprek met de patiënt zelf. We hoeven ons minder druk te maken over het meeschrijven. Daardoor begrijpen we vaak beter wat er met de patiënt aan de hand is. Dat geeft rust aan de telefoon. Ik ben persoonlijk dan ook heel blij dat ik niet meer zoveel hoef te typen. Juvoly schrijft het gesprek helemaal voor je uit.’’
Tijdswinst
Bij Medi-Mere is er dankzij Juvoly niet alleen meer focus op de patiënt, maar de medewerkers op het communicatiecentrum zijn ook minder tijd kwijt per gesprek. Mirte: ‘’Voordat we Juvoly hadden, moesten we natuurlijk bellen en typen tegelijk. Dat kan best veel tijd kosten, ook omdat je na het gesprek best nog wel even bezig bent om alles goed vast te leggen voor de huisarts of om een goed advies uit te schrijven.’’
Tegenwoordig gaat het allemaal veel sneller, volgens Mirte. ‘’Je hoeft nu alleen nog maar de tekst vanuit Juvoly te kopiëren, even snel te controleren en dan te plakken in je SOEP. Dan sluit je het af en zet je het bij de huisarts neer of geef je een advies mee aan de patiënt. Dat scheelt echt veel tijd!’
Werkplezier
‘’Ik ben het meest tevreden over de rust die Juvoly ons geeft,’’ geeft Annabelle aan. ‘’Sinds we met Juvoly werken, merk ik dat er veel meer gelachen wordt op het communicatiecentrum. Dat komt enerzijds door het AI-programma, wat veel hilariteit kan geven. Soms zit het programma er namelijk helemaal naast met een zinnetje, waardoor er iets grappigs uit komt. Anderzijds is de werkdruk verlaagd, omdat we minder hoeven te typen. Dat geeft bepaalde ontspanning op de dag, waardoor we ook meer kunnen lachen met elkaar.’’
Met Juvoly hoopt Medi-Mere niet alleen een betere werkgever te zijn, maar ook een betere positie op de arbeidsmarkt te hebben. ‘’We willen ons graag neerzetten als een innovatieve en digitale praktijk in de arbeidsmarkt’’, vertelt Annabelle. ‘’Juvoly helpt ons hier ontzettend in het communicatiecentrum. Door innovatief te werken, kunnen we ervoor zorgen dat het aantrekkelijker wordt voor nieuw personeel om bij ons te werken.’’
Wil jij je collega's ook
meer ontlasten met administratieve werkzaamheden en de patiënt weer de focus geven die hij verdient? Probeer nu 2 maanden gratis Juvoly en ontdek hoe deze AI-tool jouw praktijk weer lucht geeft!